Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek
Komise zpracovala veškeré dostupné informace z místa nehody i výstupy jednotlivých technických systémů. „Mluvili jsme s činovníky a jezdci, kteří se podniku účastnili,“ sdělil její předseda Tomáš Kunc. „Nehodám na rally nelze spolehlivě zabránit. Systém řízení rally má však mnoho pevně nastavených postupů, jak reagovat v případě vzniku takové události. V tomto případě byla reakce opožděná. Souhrou více okolností, kdy například havarovaný vůz nebyl vidět z trati rychlostní zkoušky a zároveň došlo k nesprávné komunikaci mezi dispečinkem a vedením rychlostní zkoušky,“ popsal závěry vyšetřování. Expertní komise dále shledala nedostatky v systému komunikace mezi hlavním lékařem soutěže a zasahujícím lékařem na místě nehody. Naopak, veškerá školení traťových komisařů i jednotlivých činovníků rally proběhla v pořádku. V souladu s předpisy bylo i vybavení soutěžního vozu. „Zprávu jsme viděli, přijde nám neurčitá a bez bližších informací se k tomu zatím nelze vyjádřit. Oficiálně to s námi zatím ještě nikdo neprojednával, což si myslím, že by byla slušnost,“ uvedla ředitelka závodu Blanka Hlavatá. „Autoklub České republiky je národní sportovní autoritou, která vytváří prostor pro konání sportovních podniků na odpovídající úrovni. Nemůžeme přehlížet situaci, při níž dojde k nevhodné reakci v rámci předepsaných postupů při mimořádné události. Chceme dávat pořadatelům stoprocentní podporu v jejich činnosti, všichni si však musí uvědomit, že ta jde ruku v ruce se zodpovědností,“ vyjádřil se ve zprávě k tragické nehodě na Rally Krkonoše také Adam Eliáš, generální sekretář Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky. „Je nám velmi líto, že k takové tragédii došlo. Motosport s sebou nese určitou míru rizika. S tím je třeba vždy počítat, o to důležitější je dodržovat pečlivě všechna bezpečnostní opatření a neustále pracovat na zlepšení celého systému,“ dodal. Rally Krkonoše začínala v roce 2007 v Trutnově jako zimní podnik. Od druhého ročníku se závodilo v létě. Když se pod nejvyšší české hory automobiloví závodníci vrátili potřetí, byla z toho velká sláva, protože se poprvé závodilo o body do sprintového mistrovství republiky. Rok 2009 se však také zapsal do historie jako ročník s vážnými nehodami. Hned v první erzetě na Hrádečku tehdy narazil do stromu Josef Peták a na Dvoračce Kamil Hovorka srazil šestiletého chlapce. Rally Krkonoše vydržela v Trutnově šest let, objevili se tady špičkoví závodníci jako Martin Prokop, Tomáš Enge, Jan Kopecký, Martin Semerád, Pavel Valoušek. Poté závod pořadatelé přesunuli do Vrchlabí, kde si loni odbyla svou premiéru. Letošní osmý ročník poznamenalo spoustu změn, co týká termínů a místa konání. Soutěž se měla jet v okolí Nové Paky. Na konci července její odjetí překazily žně. Rally se přesunula na listopad, ale Svaz rally ji vyškrtl ze seriálu mistrovství, což ovlivnilo účast. Na start se přihlásilo jen 26 posádek. Ve druhé rychlostní zkoušce Mostek došlo k tragické nehodě, kdy posádka Vágner - Gross vyletěla ze zatáčky a narazila do stodoly. Rally byla zrušena. (bog, tz-AČR)michal@trutnovinky.cztwitter: michalboganfoto: Jiří Novák
Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek