Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek
Situaci v tomto směru hodnotil vedoucí Dopravního inspektorátu Policie ČR v Trutnově Jiří Prouza. Dlouhá čekání automobilů v kolonách. Na to si v těchto dnech nejvíce stěžují řidiči při průjezdu Trutnovem. Co vy na to?Situace kvůli uzávěře silnice v Husitské ulici u kruhové křižovatky, kde se opravuje vozovka, je samozřejmě komplikovaná. Plynulou dopravu to pochopitelně zdržuje a ovlivňuje i ve městě, a to hlavně ve špičkách – zrána, odpoledne, v pátek a v pondělí. Jak to tedy v těchto dnech vypadá s dopravní situací ve městě?Každý den ji důkladně monitorujeme, v ulicích máme své lidi. Zatím nejsložitější to bylo minulý pátek a toto pondělí, hlavně v ranních a odpoledních špičkách. Domnívám se, že to bude jen otázka několika dnů, řidiči si na objízdné trasy zvyknou a doprava bude plynulejší. Kde tedy vidíte hlavní příčiny dlouhých kolon?Každé dopravní omezení potřebuje určitou dobu, než si to řidiči zažijí, ale chápu je. Bohužel nyní je to velký zásah do dopravy, protože jde o okružní křižovatku, kde dochází ke křížení silnic první třídy. Kromě toho byla ještě řada míst, která nebyla dostatečně označena. Ta jsme v posledních třech dnech doplnili dalším dopravním značením. Na druhou stranu ale musím říci, že další příčinou bylo, a viděl jsem to na vlastní oči, že hodně řidičů nerespektovalo dopravní značení a nevyužívalo objízdné trasy tak, jak jsou naznačené. Mám na mysli menší využívání páteřní objízdné trasy přes Královédvorskou ulici. Řada řidičů jedoucích od Dvora Králové u hřbitova neodbočila vpravo a jela dál ke kruhové křižovatce v Husitské ulici. Často se stává, že se osobní auta míchají s nákladní dopravou, která má jiné objízdné trasy. Tím vznikají další nežádoucí problémy. Kolony jsou ale také v jiných částech města, například na Úpském nábřeží či v ulici, která vede nahoru od Alberta. Tyto stížnosti jsou oprávněné. Rekonstrukce silnice, která vyvolala uzávěru, není jen otázkou okružní křižovatky, ale je to zásah do dopravy v celém městě, kde se zhustil provoz. My se snažíme řešit objízdné trasy tak, aby nám nevznikala extrémně kritická místa a dopravní kolapsy. To se zatím neděje, dochází samozřejmě ke zpoždění. Když je někde uzávěra, je to spojené s určitými problémy, zejména ráno mezi sedmou a osmou a odpoledne kolem patnácté hodiny. Okružní křižovatka, kde probíhá oprava komunikace je velmi důležitá. Proto bych chtěl vyzvat řidiče, aby se obrnili trpělivostí. To ale nebyl jediný problém, že?Nebyl. Problém byl i v nastavení správného času u jednotlivých semaforů, které řídí dopravu. Jejich čas se už několikrát měnil, a to nejen o minulém víkendu, ale také v úterý ve 14 hodin, kdy dopravní inženýr přenastavil časy semaforů. Někde se zkrátily, jinde prodloužily intervaly. Hodně problematická byla situace na křižovatce u restaurace Na Pražské. Tam bylo nutné přeinstalovat čas semaforu zásadně. Jak dlouho musejí řidiči na semaforech nyní čekat? V hlavních směrech od Pražské ulice na Volanov je program světelné signalizace nastaven na pět minut. Minutu běží zelená a čtyři minuty červená. Ze směru od Bojiště je půl minuty zelená a čtyři a půl minuty červená. Aby nedošlo k zablokování dopravy na křižovatce, musejí být nastaveny tyto intervaly. Systém tří semaforů funguje společně. Na jeden semafor to tedy vychází zhruba na pět minut. Tak to vypočítal po několika pokusech dopravní inženýr s tím, že se zatím pořád ladí vzdálenost světelného zařízení i časy. Která místa byste označil za nejkritičtější?Kritické místo je pochopitelně u kruhového objezdu v Husitské ulici. Zásadně tedy doporučuji dodržovat objízdnou trasu Královédvorskou ulicí jako páteřní objízdné trasy k centru města a nezajíždět až ke kruhovému objezdu. Tím by nevznikaly kolony mezi okružní křižovatkou a světelným zařízením na Pražské ulici. Kritické místo je také u komplikované křižovatky v blízkosti restaurace Na Pražské. Myslíte si, že současné objízdné trasy jsou ideální?Někdo samozřejmě může namítnout, že by doprava mohla vést jinudy. Já si myslím, že v rámci možností, jsou objízdné trasy nastavené dobře. Určitě by také připadala v úvahu varianta, že by se daly pryč semafory a dopravu by řídili zaměstnanci stavby, jak to někdy bývá i v jiných městech. Je to ale varianta, která se mi absolutně nelíbí. Myslíte si, že současné objízdné trasy jsou ideální?Někdo samozřejmě může namítnout, že by doprava mohla vést jinudy. Já si myslím, že v rámci možností, jsou objízdné trasy nastavené dobře. Určitě by také připadala v úvahu varianta, že by se daly pryč semafory a dopravu by řídili zaměstnanci stavby, jak to někdy bývá i v jiných městech. Je to ale varianta, která se mi absolutně nelíbí. Co byste chtěl řidičům vzkázat?Chtěl bych řidiče v této mimořádné dopravní situaci požádat o trpělivost, ohleduplnost a větší disciplinovanost. Uvidíme, jaká situace bude po týdnu a ve špičkách. Pokud budou některé problémy přetrvávat, přijmeme další opatření. Hynek Šnajdar hynek@trutnovinky.cz
Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek