Domů

Před Májem předvedli svou krásu automobiloví veteráni a dvacet Velorexů

Příznivci motorismu měli tak jedinečnou příležitost vidět například naleštěné a vyšperkované automobily, z nichž na některé ještě pamětníci s nostalgií vzpomínají. Jsou to například Škoda 1000 MB z roku 1967, VAZ 1500 z roku 1973, Octavia, GAZ 69 z roku 1966, Lada či elegantní Felicia z roku 1961. Pak byly k vidění i mnohem starší vozy, které jsou jako vystřižené z filmů pro pamětníky. Hrozny diváků obdivovaly škodovky Tudor 1101 z roku 1949, Popular z roku 1938, Rapid z roku 1935 nebo Tatru 603 z roku 1972. Samostatnou kapitolou srazu veteránů tvořily motocykly sidecar BMW z roku 1940, NSU vyrobený v roce 1934, několik motocyklů značky Babbeta, Jawa 555 z roku 1962 a také Stadion s dodatkem nejrychlejší Stadion na světě. „Je to super. Sám jsem v dávné minulosti měl Škodu 1000 MB a musím říct, že mi sloužila spolehlivě dlouhá léta. Rád ji zase vidím na vlastní oči, protože na silnicích ji dnes zahlédnete už jen zřídka,“ řekl nám Karel Zahradník z Trutnova a něžně pohladil blatník vystaveného vozu. Pro děti je zase svátek, když na vlastní oči vidí dlouhou řadu za sebou stojících oblíbených tříkolek Velorex, kterým se říká hadrák, hadraplán, hadrolet, husí stehno, montgomerák, velouš, netopýr, pytel na mrzáky, splašené trubky či prchající stan. „Tati, můžu si sednout dovnitř,“ pokřikuje na svého otce desetiletý Michal, který viděl Velorex na „živo“ poprvé v životě. „Předtím jsem ho viděl jen na obrázku. Moc se mi líbí a chtěl bych se v něm projet,“ přeje si klučina z Trutnova. Projížďku si mohli vychutnat nevidomí a slabozrací ze Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých České republiky. Vlastnit Velorex je pro majitelé skutečná vášeň. „K tomuto koníčku jsem se dostal před lety. Kamarád ho měl a byl to první veterán, který jsem si mohl na učňáku koupit. Bylo to před šestnácti lety. Dnes jich mám osm,“ svěřil se Tomáš Klener, který dorazil na sraz z Prahy se svým miláčkem Velorex 350. Ten byl vyroben v roce1970. Jeho majitel jezdí nejen na srazy Velorexů, ale účastní se také expedic. S hadraplánem, který představil v Trutnově, byl například v USA, kde s ním absolvoval cestu z Chicaga do Los Angeles. „Jinak s ním jezdím do práce a zpět. Není to žádné pomalé vozítko, už jsem s ním dosáhl rychlosti 115 kilometrů v hodině,“ dodal. Hynek Šnajdar hynek@trutnovinky.cz

Trutnovinky na našem serveru

Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek