Domů

Nemocnice dotazníky zkoumá spokojenost pacientů s péčí

Proto mají všichni pacienti možnost během hospitalizace vyplnit dotazník. Způsob přijetí do nemocnice loni hodnotilo 87 procent pacientů jako velmi dobrý a profesionální. Spokojenost s informovaností pacientů o svém zdravotním stavu a o průběhu léčby byla na 86 procentech. Ošetřovatelský personál se pacientovi představil nejčastěji u lékařů v 67, u sester bylo představení méně časté, ve 40 procentech. Všímavost a dosažitelnost sester i lékařů se podle mínění pacientů pohybovala až u 87 procent. Hodnocena byla také čistota a hygiena pokojů. Za velmi dobrou ji považuje 73 procent dotázaných. Jednání a chování lékařů bylo hodnoceno kladně u 65, u sester v 70 procentech. Jednoznačné zlepšení zdravotního stavu při propuštění uvedlo 80 procent, po zkušenosti z hospitalizace by 96 procent pacientů doporučilo nemocnici svým známým. „Při slovním hodnocení pacienti uváděli, že by uvítali připojení wi-fi a bankomat v areálu nemocnice. Na tyto podněty reagovalo vedení nemocnice, wifi pro pacienty bude zajištěno v podzimních měsících,“ ubezpečila Ročková. Pacienti chválili stravu, zároveň požadovali větší pestrost jídelníčku, mléčné výrobky a ovoce. „Vyjádřenou nespokojenost s lůžky už začínáme napravovat. Letos jsme nakoupili lůžka na interní oddělení, neurologii a na hemodialýzu. Pacienti chválili personál oddělení jako celek i jednotlivé pracovníky - nejčastěji na ortopedii a dětském oddělení. Spokojeni byli i se žákyněmi střední zdravotnické školy,“ doplnila manažerka kvality. Z oddělení porodnice se vrátilo 134 dotazníků. Maminky, které dotazník vyplnily, byly nejčastěji ve věku 31 až 40 let a odpovídaly na 28 otázek ke kvalitě péče o matku a dítě na gynekologicko - porodnickém oddělení. „Potěšilo nás, že po vlastní zkušenosti z naší porodnice by ji 92 procent matek doporučilo svým přátelům, což je o čtyři procenta více než v roce 2014,“ poznamenala Ročková. Velmi spokojeno s podáním informací o probíhajícím porodu bylo 69 procent respondentek. Spokojenost s péčí porodních asistentek na porodním sále i v průběhu šestinedělí byla v rozmezí 95 až 97 procent. O 26 procent lépe hodnotily maminky oproti roku 2014 dosažitelnost ošetřovatelského personálu – 98 procent ji hodnotilo kladně.   Kvalita stravy byla hodnocena nejčastěji formulací, že většinou jídlo bylo chutné, a u poloviny byla spokojenost s velikostí porcí. Právě podněty ke stravě se objevovaly nejčastěji ve slovních sděleních pacientek; uvítaly by místo knedlíků brambory a těstoviny, častěji tmavé pečivo a jogurty, přesnídávky a sýry. Zkvalitnění stravy se nyní věnuje nutriční tým. Letos nově nemocnice přistoupila k hodnocení spokojenosti pacientů v ambulancích. Od konce prázdnin může i ambulantní pacient vyplnit anonymně sdělení k poskytnuté péči na ambulanci, kterou navštíví. U dveří jsou umístěny schránky, kde si vyzvedne kartičku k vyplnění. „Dalším krokem bude průzkum spokojenosti našich zaměstnanců, který by se měl uskutečnit závěrem roku,“ dodala Ročková. (hyš, tz) hynek@trutnovinky.cz Ilustrační foto: archiv nemocnice    

Trutnovinky na našem serveru

Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek