Domů

Made in Czechoslovakia. Uřvaný sporťák zaparkoval v „Horňáku“

Přesné označení vozu je Tatra 603 B5. Vyrobena byla v roce 1965 a v současné době je její historická hodnota nesmírně velká. „Odhadoval bych to na tři až čtyř miliony,“ uvedl Jaroslav Bureš. Zářivě svítící oranžový bourák s unikátním ejektorovým chlazením dokáže jet rychlostí i přes 200 km/h. V polovině šedesátých let trápil konkurenci na slavném Marathon de la Route, čtyřiaosmdesátihodinovém vytrvalostním závodu na Nürburgringu. Tato „šestsettrojka“ se však před pár lety proháněla i ve vloženém závodu historiků na Rally Krkonoše, kde za volantem seděl právě Jaroslav Bureš. Do Trutnova mu vůz, který udivuje například dvěma ohromnými koncovkami výfuku, z nichž se při plném nasazení line symfonie vzduchem chlazeného osmiválce, zapůjčil bývalý extraligový hokejista Stanislav Hajdušek junior. Jeho otec, který pracoval jako testovací řidič v Kopřivnici, auto pilotoval v dobách největší slávy. V současnosti je vozidlo vidět především na různých exhibicích a závodech historiků, hlavně v Anglii a Norsku nebo v Praze. Po renovaci se už Tatra několikrát objevila i na nejslavnějším „revivalu“ na světě v Goodwoodu. Za volant také usedá bývalý tovární jezdec škodovky Johny Haugland. „Na autě uděláme přes zimu jen nějaké lehké úpravy. Loni stálo takhle v Anglii, teď by jinak bylo u Hajdušků v garáži, a tak jsme se domluvili a umístilo ho k nám. Co mám zprávy, tak přijet se podívat na tento skvost má v plánu hodně lidí,“ prozradil Jaroslav Bureš. Michal Bogáň michal@trutnovinky.cz foto: Miloš Šálek

Trutnovinky na našem serveru

Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek