Poplatek za odpad
Zobrazení: základní, rozšířené, úplné
1. Identifikační číslo
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Poplatek za odpad
4. Základní informace k životní situaci
Přihlášení místního poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů vznikajících na území města Trutnova.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická osoba,
- přihlášená v obci
- která má ve vlastnictví stavbu určenou k individuální rekreaci, byt nebo rodinný dům, ve kterých není přihlášena žádná osoba.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Poplatník je povinen ohlásit správci poplatku vznik své poplatkové povinnosti nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy mu povinnost platit tento poplatek vznikla, případně doložit existenci skutečností zakládajících osvobození nebo úlevu od poplatkové povinnosti
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Poplatkové řízení je zahájeno podáním prohlášení, ale může být zahájeno i z moci úřední.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Správcem místního poplatku za svoz odpadu je finanční odbor Městského úřadu v Trutnově.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Trutnov, finanční odbor
Slovanské náměstí 165, 541 16 Trutnov
3. NP, kancelář č. 314
Světlana Fořtová tel. 499 803 129 e-mail: fortova@trutnov.cz
Marcela Drgáčová tel. 499 803 127 e-mail: drgacova@trutnov.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
V případě uplatnění osvobození od poplatku za svoz odpadu je třeba předložit např. doklad o studiu, smlouvu při pobytu v jiném městě, případně čestné prohlášení.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Tiskopis prohlášení nebo změny k místnímu poplatku za svoz odpadu je možné si vyzvednout přímo na finančním odboru nebo na webových stránkách města.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Výše poplatku činí 540 Kč za kalendářní rok.
Poplatek se hradí v hotovosti do pokladny v budově MěU Trutnov, poštovní poukázkou nebo poukázáním na účet u Komerční banky Trutnov, jehož číslo a variabilní symbol sdělí poplatníkovi přímo finanční odbor.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Pokud možno ihned, lhůta pro vyměření poplatku se řídí daňovým řádem.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Nejsou.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Jakoukoliv písemnost lze zaslat na e-mailovou adresu fortova@trutnov.cz nebo drgacova@trutnov.cz. Zásadní písemnost (prohlášení poplatku, odhlášení) musí být opatřeny uznáváným elelktronickým podpisem nebo musí být tato podání do 5 dnů ode dne, kdy došla správci poplatku, dodatečně opatřena vlastnoručním podpisem.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Místní poplatek za svoz odpadu je spravován podle zák. č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů a podle obecně závazné vyhlášky města Trutnova č. 7/2019 o místním poplatku za provoz systému...
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Možnost využití opravných prostředků je dána zák. č. 280/2009 Sb., daňový řád.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Uložení pořádkové pokuty až do výše 50 tisíc korun dle § 247 daňového řádu
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Finanční odbor
26. Kontaktní osoba
Světlana Fořtová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
14. 02. 2020
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Na neurčito