Domů

Poplatek za odpad

Zobrazení: základní, rozšířené, úplné

3. Pojmenování (název) životní situace

Poplatek za odpad

4. Základní informace k životní situaci

Přihlášení místního poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů vznikajících na území města Trutnova.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická osoba,

- přihlášená v obci

- která má ve vlastnictví stavbu určenou k individuální rekreaci, byt nebo  rodinný dům, ve kterých není přihlášena žádná osoba.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Poplatník je povinen ohlásit správci poplatku vznik své poplatkové povinnosti nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy mu povinnost platit tento poplatek vznikla, případně doložit existenci skutečností zakládajících osvobození nebo úlevu od poplatkové povinnosti

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Poplatkové řízení je zahájeno podáním prohlášení, ale může být zahájeno i z moci úřední.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Správcem místního poplatku za svoz odpadu je finanční odbor Městského úřadu v Trutnově.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

V případě uplatnění osvobození od poplatku za svoz odpadu je třeba předložit např. doklad o studiu, smlouvu při pobytu v jiném městě, případně čestné prohlášení.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Tiskopis prohlášení nebo změny k místnímu poplatku za svoz odpadu je možné si vyzvednout přímo na finančním odboru nebo na webových stránkách města.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Výše poplatku  činí 540 Kč za kalendářní rok.

Poplatek se hradí v hotovosti do pokladny v budově MěU Trutnov, poštovní poukázkou nebo poukázáním na účet u Komerční banky Trutnov, jehož číslo a variabilní symbol sdělí poplatníkovi přímo finanční odbor.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Pokud možno ihned, lhůta pro vyměření poplatku se řídí daňovým řádem.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Nejsou.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Jakoukoliv písemnost lze zaslat na e-mailovou adresu fortova@trutnov.cz nebo drgacova@trutnov.cz. Zásadní písemnost (prohlášení poplatku, odhlášení) musí být opatřeny uznáváným elelktronickým podpisem nebo musí být tato podání do 5 dnů ode dne, kdy došla správci poplatku, dodatečně opatřena vlastnoručním podpisem.

28. Popis byl naposledy aktualizován

29. Datum konce platnosti popisu

Na neurčito