Podnět o stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích.
Zobrazení: základní, rozšířené, úplné
3. Pojmenování (název) životní situace
Podnět o stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích.
4. Základní informace k životní situaci
Jedná se o místní nebo přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích (stanovení dopravního značení) a užití zařízení pro provozní informace na silnicích II. a III. třídy a místních komunikacích. Na veřejně přístupných účelových komunikacích stanoví místní nebo přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích (stanovení dopravního značení) a užití zařízení pro provozní informace vlastník komunikace se souhlasem příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností a po předchozím písemném stanovisku příslušného orgánu policie.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Právnická osoba zastoupená oprávněným zástupcem, nebo fyzická osoba způsobilá k právním úkonům a k právům a povinnostem.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Vyplnění žádosti s uvedením požadované místní či přechodné úpravy provozu na pozemní komunikaci, doplněné přehlednou situací s návrhem konkrétní úpravy U veřejně přístupné účelové komunikace žádá její vlastník.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti na Městský úřad Trutnov, odbor výstavby, oddělení silničního hospodářství a dopravy. Podání lze učinit též faxem či elektronicky (takové podání je nutno do 5 dnů doplnit v písemné formě nebo do protokolu). Řízení je zahájeno dnem doručení žádosti Městskému úřadu Trutnov.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Ministerstvo dopravy - u dálnic a rychlostních komunikací
Nábřeží L. Svobody 12, Praha 1
Tel: 972 211 111 (225 131 111)
E-mail: posta@mdcr.cz
Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Královéhradeckého kraje - u silnic I. třídy
Regiocentrum Nový pivovar
Pivovarské náměstí 1245
500 03 Hradec Králové
E-mail : posta@kr-kralovehradecky.cz
Městský úřad Trutnov - u silnic II., III. třídy a místních komunikací
Slovanské náměstí 165
541 16 Trutnov
Po a St : 8.00 - 17.00
Út a Čt : 8.00 - 15.00
Pá : 8.00 - 14.30
Tel.: +420 499 803 291 Fax: +420 499 803 103
E-mail: jadudova@trutnov.cz podatelna@trutnov.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Na úřadě předložte:
- návrh na změnu dopravního značení
- stanovisko vlastníka pozemní komunikace
- stanovisko Policie ČR, DI Trutnov
- dokumentaci, případně situaci, z níž je patrné umístění navrhovaných značek a jejich přesné určení
- v případě zplnomocnění zástupce - je nutná písemná plná moc
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny. Pro pomoc žadateli vypracoval odbor výstavby žádost, která je elektronicky vyvěšena, nebo je na odboru výstavby MěÚ Trutnov.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
V jednoduché věci, nebo záležitosti mající dopad na bezpečnost provozu rozhodne úřad bezodkladně, jinak do 30 dnů; v případě zákazových, příkazových značek a značek upravujících přednost ve lhůtě min. 60-ti dní.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Policie České republiky DI Trutnov.
Vlastník dotčené pozemní komunikace.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Součinnost v případě potřeby upřesnění podkladů žádosti při projednávání žádosti s účastníky uvedenými v bodě 14.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Žádost s ověřeným el. podpisem lze podat na el. adresu podatelna@trutnov.cz, přílohy následně doložit osobně na podatelnu nebo zaslat poštou nebo datovou schránkou 3acbs2c.
28. Popis byl naposledy aktualizován
01. 03. 2012
29. Datum konce platnosti popisu
Na neurčito