8. Připravenost města Trutnova a jeho správního
obvodu ORP na mimořádné události a krizové situace
Připravenost na řešení mimořádných událostí a krizových situací ve městě
Trutnov
a v jeho správním obvodu obce ORP je permanentně a systematicky zajišťována
v souladu s právními předpisy – tzv. krizovou legislativou – viz kap. č. 9.
Řešení mimořádných událostí |
patří do kompetence Integrovaného záchranného systému. Občané se mohou na IZS obracet prostřednictvím linek „Tísňového volání“ – viz kap. 5.1. |
Základním vodítkem pro řešení mimořádných událostí je dokument „Krajský havarijní plán“. |
Řešení mimořádné události POVODEŇ |
K řešení povodňové situace je ustanovena povodňová komise města Trutnova, obce s rozšířenou působností. Její složení je uvedeno zde. |
Stanoviště povodňové komise za povodně je v budově MěÚ Trutnov. |
Každá obec správního obvodu ORP Trutnov má ustanovenu svoji povodňovou komisi (28 obcí) a nebo její funkci vykonává příslušný orgán obce (3 obce). |
Základním vodítkem pro řešení povodňových situací je dokument „Povodňový plán obce s rozšířenou působností Trutnov“ a „Povodňový plán města Trutnova“. |
Řešení krizových situací |
Patří do kompetence krizových orgánů – orgánů obce s rozšířenou působností Trutnov a do kompetence orgánů 31 obcí, které se nachází ve správním obvodu ORP Trutnov. |
Poradním orgánem starosty ORP Trutnov je bezpečnostní rada. Složení bezpečnostní rady ORP Trutnov je uvedeno zde. |
Pracovním orgánem starosty ORP Trutnov je krizový štáb. Složení krizového štábu ORP Trutnov je uvedeno zde. |
Základním vodítkem při řešení krizových situací je dokument „Rozpracování krizového plánu kraje do podmínek ORP Trutnov“. |
Průběžně se problematikou krizového řízení, povodňovou ochranou
a ochranou obyvatelstva zabývá oddělení krizového řízení, zařazené
do odboru - Kancelář MěÚ Trutnov.
Na úvodní stránku krizového řízení