Do oběhu se znovu vrací e-mail, před kterým Česká spořitelna varovala již na začátku prosince. V e-mailu, který se tváří, jako by jej posílala Česká spořitelna, je uživatel nabádán, aby si aktualizoval účet. Odkázaná stránka však vyžaduje citlivé údaje a může nakazit počítač virem.
Varujeme před další verzí phishingu
Opětovně vás chceme upozornit na možnou podobu podvodného emailu (tzv. phishingu),
který jsme v posledním měsíci zaznamenali. Podvodná zpráva vzbuzuje dojem, že byla zaslána Českou spořitelnou. Součástí
zprávy je:
- přiložený aktivní odkaz, který po kliknutí zobrazuje podvodnou obrazovku, která vypadá jako rozšířenější přihlašovací
obrazovka internetového bankovnictví SERVIS 24 a vyžaduje zadání citlivých údajů
- informace o kontaktování pracovníkem banky
Jestliže se vám v internetovém bankovnictví zobrazí žádost o vyplnění vašich citlivých údajů, nikdy je nevyplňujte.
Banka touto formou NIKDY po svých klientech nepožaduje sdělení jejich citlivých údajů.
Pokud by vás kontaktovala osoba, která se bude vydávat za pracovníka banky a bude se jménem banky snažit ověřit s vámi
prováděnou platbu a vyžadovat sdělení kódu z autorizační SMS zprávy, nikdy autorizační kód z SMS zprávy nesdělujte,
jedná se o útočníka, který zneužívá jméno banky.
Kód z autorizační SMS zprávy slouží výhradně pro vás a pro potvrzení vaší transakce, nikdy ho nikomu nesdělujte ani
nepřeposílejte!
Pokud máte podezření, že jste takový email obdrželi, neotvírejte jeho přílohy ani neklikejte na aktivní odkaz a ihned
kontaktujte Klientskou linku České spořitelny na bezplatném telefonním čísle 800 207 207.
Pokud budete dodržovat tyto zásady bezpečného používání internetbankingu, minimalizujete tak možnost zneužití vašich
finančních prostředků.
Zdroj:
https://technet.idnes.cz