VÝROČNÍ ZPRÁVA ZA ROK 2017
O ČINNOSTI V OBLASTI POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ
DLE ZÁKONA č. 106/1999 Sb.
Na základě § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, vydává město Trutnov jako povinný subjekt zprávu o činnosti v oblasti poskytování informací dle tohoto zákona. Tato zpráva se týká pouze písemně podaných žádostí o informace. Rada města vzala tuto zprávu na vědomí svým usnesením č. RM 2018-192/4 dne 19. února 2018.
- Počet podaných žádostí o informace a počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí
žádosti:
V roce 2017 byla podána celkem 51 písemná žádost o informace, z toho projednávání jedné bylo započato již v r. 2016,
kdy proti rozhodnutí o jejím odmítnutí podal žadatel odvolání, o kterém nebylo do konce roku 2016 odvolacím orgánem
rozhodnuto. V roce 2017 bylo Krajským úřadem Královéhradeckého kraje rozhodnuto o zrušení rozhodnutí o odmítnutí této
žádosti, a proto městský úřad Trutnov, vázán právním názorem odvolacího orgánu, následně žádosti vyhověl a požadovanou
informaci žadateli poskytl. Jedna žádost pak byla vyřízena částečným odmítnutím, neboť žadatel nedoložil svoje tvrzení
o tom, že je oprávněným zástupcem účastníka správního řízení, a proto bylo nutné anonymizovat osobní údaje v
poskytované informaci (části přestupkového správního spisu).
- Počet podaných odvolání proti rozhodnutí:
V roce 2017 nebyla podána žádná odvolání proti rozhodnutí města.
- Opis podstatných částí každého rozsudku soudu:
V roce 2017 nebylo v takovéto věci vydáno žádné soudní rozhodnutí.
- Výčet poskytnutých výhradních licencí:
V roce 2017 nebyla poskytnuta žádná výhradní licence.
- Počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis jejich vyřízení:
V roce 2017 nebyla podána žádná stížnost proti výši nákladů za mimořádně rozsáhlé vyhledávání.
- Další informace vztahující se k uplatňování výše uvedeného zákona:
1. Na webových stránkách města Trutnova www.trutnov.cz jsou zveřejňovány aktuální informace o dění ve městě a na MěÚ,
včetně usnesení rady města a zastupitelstva, spolu se zvukovým záznamem z jednání zastupitelstva města a přehledem, jak
kdo hlasoval; v samostatné sekci „Poskytování informací“ jsou zveřejněny informace požadované dle § 5 zákona č.
106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, včetně doprovodných informací o obsahu písemně podaných žádosti o
informace podle tohoto zákona.
2. Občané a návštěvníci města mají možnost získat celou škálu informací na přepážkách informační recepce ve vstupní
hale Městského úřadu Trutnov a na Úřední desce zde umístěné.
3. Na úřední desce a na vývěskách rozmístěných po městě a integrovaných obcích jsou zveřejňovány vyhlášky města,
usnesení orgánů města, rozpočet města a další informace.
4. Město dále vydává měsíční zpravodaj Radniční listy, ve kterém orgány města a městem založené a zřízené organizace
informují občany o aktuálním dění ve městě. V Radničních listech jsou také k dispozici informace z oblasti kultury a
sportu.
Mgr. Jiří Ratajík
právní oddělení